Followers


Tuesday, May 31, 2011

Remembering MV Mavi Marmara Tragedy

Bismillahirrahmanirrahim


Today is 31st May 2010. The day where the tragic incident occurs in the open sea. Nine people were shaheed (bi iznillah) and others were injured in a dawn during Israeli violence towards innocent people. Also the day where people around the world got attracted with the unhuman actions by Israeli soldiers with absurd reasons to permit the crimes. After a year of tragedy, let we recall what have been done by Israel on 31st May 2010. Photos were taken from HaluanPalestin


Posted by HaluanPalestin admin on 30th May 2011 (In Malay).

Tidak mungkin aku dapat melupakan tragedi serangan tentera Israel ke atas Mavi Marmara, 31 Mei 2010. Tidak sekali-kali! Wajah-wajah mereka yang dibunuh kejam dan brutal itu tetap segar dalam ingatan, lebih-lebih lagi tatkala melihat gambar susuk Mavi Marmara. Senyuman mereka, kesungguhan mereka, pengorbanan mereka… masyaAllah! Ingatan seperti itu sering membuatkan air mataku menitis.

Saudara-saudaraku yang mulia — Ibrahim Bilgen, Haydar Bengi Ali, Cevdet Kiliçlar, Çetin Topçuoglu, Necdet Yildirim, Yaldiz Fahri, Songür Cengiz, Akyüz Cengiz, dan Furkan Dogan — insyaAllah bumi Palestin tercinta dan masjid al-Aqsa yang mulia akan menjadi saksi kepada darah yang tertumpah dan jiwa yang terkorban.

Semoga Allah memuliakan kamu semua bersama para syuhada. Semoga Allah memberi kekuatan dan kemuliaan kepada keluarga yang kamu ditinggalkan, orang-orang yang kamu cintai dan yang mencintai kamu.

Dan aku? Ya Allah! Tetapkanlah aku bersama perjuangan mereka dengan penuh ikhlas, sehingga nanti bumi Palestin dan masjid al-Aqsa juga menjadi pembela di hari hisab.
  

حتما سنعود فلسطين 
Surely, we will return

MV Mavi Marmara
Withstand-protecting other people what ever happen
Got a shot at his wirst



Credited to HALUANPALESTIN


MAY ALLAH GIVE THE VICTIMS OF MV MAVI MARMARA TRAGEDY HIS JANNAH (bi iznillah)



1 comment:

Syed Ahmad Fathi said...

Mereka telah tersenyum sebagai syuhada'.Kita perlu sambung pengorbanan mereka.Ayuh bebaskan Palestina.

stat tracker

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme